Blog

29. aug. 2016

Mediteerida võib ka tantsides

Tantsumeditatsiooni tunde peab Taeva ja Maa keskuses krišnaiidi, muusiku ja diskorina tuntud Arne Lauri.
NB! Tantsumeditatsioonis võib liigutusi teha ka istudes ja miks mitte lauldes.
Kui mediteerimine seondub paljudele staatilise poosi ja aktiivse mõttetegevusega, siis tantsumeditatsioon eeldab ka keha liigutamist.

5762889t1hc1bf

Tallinnas Taeva ja Maa keskuses peab mõnda aega tantsumeditatsiooni tunde eelkõige krišnaiidi, muusiku ja DJ-na tuntud Arne Lauri. Tavaliselt harrastatakse tantsumeditatsiooni hämaras saalis, taustaks videoinstallatsioon ning saateks haarav maailmamuusika.

„Vanas mõistes tähendas meditatsioon, et jõuad läbi kaheksaastmelise joogasüsteemi iseendani ja siis ülihingeni, kristlikus mõistes püha vaimuni,” selgitab Arne Lauri. Iseendani jõudmisel on ikka kasutatud muusikat ning aktiivset keha liikumist, seega on tantsumeditatsioon justkui piiride laiendamine. „Tantsumeditatsioonis me justkui rahustame iseennast läbi kiirete ja aeglaste rütmide, rõõmsate ja igatsevate meeleolude,” lisab ta.

Taeva ja Maa keskuse üks omanikke Moonika Chandaa Silves puutus tantsumeditatsiooniga esimest korda kokku Indias Goas. „Juba pärast esimest korda tundsin ääretut vabanemise tunnet,” kinnitab Silves. „Vabanemist kõikidest kohustustest, pingetest. Kuna tantsurütmid vaheldusid, sain aru, et see on mu oma valik, kas olla selles igapäevase rutiinse kiirustamise rattas või mitte. Järgmisel hommikul ärgates oli mul kerge olla, olin rahul ja rõõmus, kõik oli palju selgem ja valgem.”

Helget vabanemise tunnet jagus terveks nädalaks.

Tantsumeditatsiooni kursusele tulijal ei pea olema mingeid erilisi eeldusi. Tähtsaim on lihtsalt kohale tulla ja teha vaba valik kiskuda end argiaskeldustest välja. Ning muidugi peab ta usaldama treenerit.

„Kõikide elusolendite hinged – olgu see siis koera, sipelga, elevandi või suure kuninga kehas – on igavesed ja samast „materjalist”, täis õndsust ja teadmisi. Ainult kehad on erinevad,” rõhutab Arne Lauri. „Tantsumeditatsiooniga üritataksegi seda keha tunnetada ja kui tunne taha tuleb, on see jooga kõige kavalam nipp endani jõudmisel käes. Läbi muusika, ja meil kõigub see folgist dubstep’ini, on seda saavutada kõige lihtsam. Hinge väljendus läbi keha ongi ju musikaalsus ja tants. Isegi lapse, joodiku või armunud inimese liigutused ja hääl muutuvad voolavaks ning keha hakkab hüppama ja kargama.”

Treeningul on seni osalenud kuni kakskümmend inimest, ja saalis valitseb diskoteegimeeleolu – laes keerlevad diskopallid ning seintele demonstreeritakse valgusinstallatsioone.

Muidugi saab tantsumeditatsiooni harrastada ka üksinda kodus. „Näita mulle inimest, kes viitsib üksinda olles kodus tugitoolist teleka eest püsti tõusta ja tantsima hakata,” küsib Moonika Chandaa Silves retooriliselt.

Liigutusi tehakse Arne Lauri juhtimisel: „Alates võitlus- ja võimlemiskunstidest, joogaharjutustest kuni puhta poptantsuni. Tihti üllatan ennastki, sest ükski treening ei sarnane teisega. Oluline on seegi, et inimesed on alandlikud, keegi ei ürita oma ego peale suruda ning on valmis ennast avama.”

Indias seevastu harjutusi ette ei näidatud. Inimesed liigutasid esmalt ringis aeglase muusika saatel ja kui rütm kiiremaks muutus, muutusid ka liigutused. Saavutanud haripunkti, kadus järk-järgult ka tempokus. Tuimavõitu eestlastele on aga treeneri ehk harjutuste ettenäitaja roll hädavajalik. Tähtsad on nii lapsemeelsus kui ka aktiivsus ning kui need on olemas, tähendab osalemine ühtlasi ka märgatavat kalorikaotust.

Millal võib aga esmatulija hakata mingitki tulemust ootama? „Regulaarsuses on jõud,” kostab Lauri. Kui tantsumeditatsiooni järjekindlalt harrastada, võib vabanemise meeleseisund lausa püsivaks jääda ja liigsed kilod ei tule enam meeldegi.

Siit ja sealt maailmast
rfwbs-slide